Tekst over leerkaartenDe "decoderingskaarten"
De "decoderingskaarten" bieden een consolidatiewerk van de geluiden en spellingen die zijn bestudeerd in het eerste leerjaar en zijn beschikbaar in twee niveaus:
- Niveau a introduceert oefeningen voor het identificeren van het geluid mondeling, gevolgd door de identificatie ervan in geschreven vorm.
- Niveau b biedt training in het snel lezen van woorden met vergelijkbare spelling en het identificeren ervan in korte zinnen en teksten.
De "thematische kaarten"
De "thematische kaarten" draaien om lezen, schrijven en het verwerven van woordenschat. Ze zijn beschikbaar in drie niveaus:
- Niveau a richt zich op het lezen van instructies en woorden. Elk woord is gekoppeld aan een tekening om de betekenis toegankelijker te maken.
- In niveau b draaien de activiteiten om het ontdekken van woordenschat. Ze werken aan het begrijpen van lezen en bevatten wat schrijfwerk.
- Niveau c bevat meestal een kort tekst. Comprehensievragen helpen de leerling zijn woordenschat uit te breiden.
De activiteiten worden gezamenlijk geïntroduceerd voordat de leerling zelfstandig aan de slag gaat. De pedagogische gids biedt de basis voor implementatie binnen differentiatiepedagogiek. De digitale bronnen bevatten alle kaarten om af te drukken en/of te projecteren, evenals de antwoorden. Een kant-en-klaar pedagogisch materiaal, te gebruiken in reguliere klassen of gemengde klassen, dat effectieve, individuele en gedifferentieerde ondersteuning biedt bij het leren lezen.